Świat Hondy

Sześć dekad w Europie

To właśnie w Europie zbudowaliśmy swoją pierwszą fabrykę poza Japonią, co na tamte czasy było ogromnym przedsięwzięciem. Produkcja motocykli w Aalst rozpoczęła się w maju 1963 roku. Model Super Cub 100 był pierwszym motocyklem, jaki opuścił linię produkcyjną.

Przewiń

Logo marki Honda

Dążenie do perfekcji

Ponieważ Soichiro zawsze marzył, aby być numerem 1.

Wczesne początki

Jak spełniliśmy swoje marzenie o zamorskiej podróży

Swoją pierwszą filię zagraniczną firma Honda otworzyła w USA, ale Europa nie pozostawała daleko w tyle. Po sprawdzeniu możliwości rozwoju w Europie, ostatecznie wybraliśmy lokalizację w Belgii jako siedzibę główną naszej działalności.

Doceniona ballada

Honda wyprodukowana w Wielkiej Brytanii.

Produkcja naszych samochodów w Europie rozpoczęła się dzięki współpracy z BL. W późnych latach 70. poszukiwaliśmy partnera, z którym moglibyśmy opracować niewielką limuzynę o wysokiej jakości.

Natychmiastowe uznanie

Szybko doszliśmy do porozumienia, co umożliwiło rozpoczęcie w ramach licencji produkcji nowego modelu Ballade, który miał zostać wkrótce wprowadzony do sprzedaży w Japonii. Po rozpoczęciu sprzedaży tego modelu w Europie w roku 1981 nazwa ta została zmieniona na Triumph Acclaim, a model ten był wielkim sukcesem.

Budujemy nasz dom w Europie

Umowa licencyjna zapoczątkowała 15-letnią współpracę typu joint venture przy produkcji modeli takich jak Legend w roku 1986 oraz Accord w roku 1993, jak również wymiany technologii. W roku 1985 wybraliśmy teren o powierzchni 370 akrów w Swindon w Wielkiej Brytanii jako lokalizację pierwszego zakładu produkcyjnego samochodów w Europie — Honda of the UK Manufacturing (HUM). 

Technik firmy Honda pracujący przy samochodzie.

Nasi technicy przywiązują specjalną troskę do szczegółów oraz kontroli jakości i nic nie uchodzi ich uwadze.

Fabryka Hondy w Swindon, zdjęcie z lotu ptaka.

5-drzwiowa wersja modelu Civic — Civic Type R oraz model CR-V są produkowane właśnie tutaj, w zakładach produkcyjnych Honda w Swindon w Wielkiej Brytanii.

W 1989 roku uruchomiliśmy produkcję silników, a w 1992 roku rozpoczęliśmy produkowanie pierwszych modeli Accord w Europie. Produkcja modelu Civic w Europie rozpoczęła się w 1994 roku, a modelu CR-V w 2000 roku.

Europejskie miliony

Rozwój Hondy w Europie.

Rozwój firmy Honda w Europie przyczynił się do eksportu produkowanych w Wielkiej Brytanii modeli CR-V do krajów Ameryki Północnej po raz pierwszy w 2002 roku. Odpowiadając na zapotrzebowanie lokalnego rynku, w 2005 roku rozpoczęliśmy produkcję pierwszych silników wysokoprężnych, a w roku 2007 świętowaliśmy wyprodukowanie 1 miliona egzemplarzy Hondy Civic w Europie.

Rok później korki od szampanów wystrzeliły ponownie: wyprodukowaliśmy 2 miliony samochodów w Europie, a w 2015 roku 3 miliony samochodów w zakładach w Swindon.

Honda CR-V z pracownikami fabryki, widok z przodu.

Sławna wersja pięciodrzwiowa

Honda w Europie obecnie.

Nasza fabryka w Swindon obecnie dobrze prosperuje. Jest to globalne centrum produkcji pięciodrzwiowej Hondy Civic eksportowanej do 70 krajów — połowa samochodów wyprodukowanych w tym zakładzie trafia do Stanów Zjednoczonych. Łączna wartość inwestycji w tej placówce od 1989 roku przekracza 2,2 mld GBP, zostały one w całości poniesione z własnych zasobów kapitałowych firmy Honda.

Euro-wizjonerzy

W celu wspierania produkcji i sprzedaży założyliśmy w Europie trzy placówki badawczo-rozwojowe. Dwie dla samochodów (w Wielkiej Brytanii i w Niemczech) oraz jedną dla motocykli (we Włoszech).

Zbliżenie silnika Honda Earth Dreams.
Pięciodrzwiowa wersja modelu Honda Civic, widok z tyłu.

Pięciodrzwiowa wersja modelu Civic jest produkowana tylko w zakładach HUM, co wyróżnia pod tym względem firmę Honda. Gdziekolwiek w świecie zobaczysz ten samochód, możesz mieć pewność, że został wyprodukowany w Europie.