Świat Hondy

Modele Hondy przyszłości

Radość i emocje wynikające z dzielenia się naszymi ambicjami z ludźmi na całym świecie są głównymi elementami naszej działalności; uwielbiamy realizować nasze projekty. Jak powiedział kiedyś Soichiro Honda, „Wszyscy mamy prawo do naszych szalonych marzeń”.

Przewiń

Logo marki Honda

Mniejszy wpływ na otoczenie to nasz duży priorytet

W jaki sposób wykorzystujemy technologię, aby dbać o środowisko naturalne.

Niebieskie niebo dla naszych dzieci

Nasz używany na całym świecie slogan dotyczący ochrony środowiska to „Niebieskie niebo dla naszych dzieci”. Tego zwrotu używali już nasi inżynierowie jako zawołania w latach 70. XX wieku, podczas konstruowania silnika CVCC. Pokazali oni, co można osiągnąć dzięki oryginalnemu myśleniu, a maksymy tej z dumą używamy do dziś.

Nasze cele dotyczące emisji CO2

Wyznaczamy sobie ambitne cele.

Wyznaczamy sobie ambitne cele dotyczące ochrony środowiska. Do roku 2020 samochody marki Honda mają emitować o 30 procent mniej CO2 niż miało to miejsce w roku 2001. Planujemy znaczące zmniejszenie emisji spalin oraz działania mające na celu utrzymanie czystości powietrza w naszych miastach.

Ambicje dotyczące emisji zanieczyszczeń

Na rok 2050 wyznaczamy sobie jeszcze większy cel. Chcemy, aby nasze pojazdy używane na całym świecie emitowały o połowę mniej dwutlenku węgla niż modele z roku 2001. Jest to cel dla wszystkich pozostających w użytku samochodów marki Honda, a nie tylko dla nowo sprzedawanych modeli. W rzeczywistości oznacza to, że samochody marki Honda muszą emitować o 80–90% mniej CO2 niż modele z roku 2001. Korzyści dla klientów i środowiska będą oczywiste.

Zbliżenie tarcz wskaźników i przyrządów pojazdu Honda.

Wyświetlanie przydatnych informacji podczas jazdy umożliwia kierowcom samochodów Honda lepsze reagowanie na zróżnicowane sytuacje drogowe. Tutaj kolor zielony jest dosłownie dobry.

Przekrój silnika Honda.

Nasze silniki spalinowe są coraz bardziej wydajne, co pomaga w utrzymaniu czystego powietrza w oczekiwaniu na technologie jutra.

Jasność

Moc Hondy.

Honda Clarity to prawdziwy przełom technologiczny. Ten napędzany ogniwami wodorowymi samochód koncepcyjny zaprezentowaliśmy w roku 2006 i krótko potem jego wersja o ograniczonej produkcji (FCX Clarity) stała się pierwszym na świecie komercyjnie dostępnym samochodem zasilanym ogniwami paliwowymi.

Druga generacja

Najnowsza wersja, Clarity FCV jest dostępna dla wybranych klientów w Europie, co pozwala nam jeszcze bardziej udoskonalić i przetestować koncepcję pojazdów elektrycznych. Wiedza, którą zyskujemy na podstawie modelu Clarity, jest używana do rozwoju nowej generacji naszych przyszłych pojazdów.

Honda Clarity FCV zjeżdżająca ze statku, widok z przodu.

Pierwszy model Clarity FCV, najbardziej zaawansowany pojazd firmy Honda zapewniający zerową emisję spalin przybywa do Europy.

Cykl produkcyjny firmy Honda

Doskonalenie procesu produkcyjnego.

Oceniając wpływ na środowisko naturalne, inżynierowie Hondy biorą pod uwagę każdy etap eksploatacji pojazdu. Nazywamy to oceną cyklu eksploatacji Hondy (Honda Lifecycle Assessment, LCA). Pomaga to nam całkowicie zminimalizować wpływ naszej produkcji i działalności.

Wspólny wysiłek

Program zaczyna się od najwcześniejszych etapów rozwoju i ma na celu zmniejszenie wpływu produkcji, w tym również wszystkich dostawców części używanych w naszych fabrykach do produkcji samochodów. Pomagamy również dealerom Hondy w bardziej ekologicznym prowadzeniu działalności.

Recykling

Pojazdy mają największy wpływ na środowisko naturalne podczas użytkowania. Stanowi to około trzy czwarte całkowitej emisji CO2. Dlatego nasze ambitne cele redukcji emisji CO2 są tak istotne. Na mocy przepisów UE dotyczących „końca cyklu eksploatacji”, samochody marki Honda doskonale nadają się do recyklingu — ponad 90% materiałów z naszych samochodów może zostać wykorzystanych ponownie.

Budowanie zaufania

Akademia Hondy została utworzona, aby umożliwić nam lepsze zrozumienie oraz obsługę naszych klientów.

Zdjęcie Akademii Honda.
Inżynier firmy Honda pracujący przy samochodzie w fabryce.

Współpracownicy firmy Honda są zachęcani do proponowania nowych sposobów ochrony środowiska.