Najmniej i najbardziej awaryjne silniki

dodano: 25.01.2013

O stworzenie rankingu tych najlepszych i tych najbardziej psującuch się silników pokusił się brytyjski ubezpieczyciel Warranty Direct, który oferuje polisy pogwarancyjne. Swoje badania oparł na podstawie polis 50 tys. klientów zarejestrowanych w systemie. Analizując każdy z przypadków dokonał zestawienia, grupując wyniki według marki pojazdu.

 

Najmniej awaryjne silniki

 

Marką, której silniki są najbardziej odporne na uszkodzenia jest Honda. Ze statystyki wynika, że tylko jeden na 344 dozna usterki.

 

Na drugim miejscu jest Toyota (ale z o połowę gorszym wynikiem), a trzeci jest Mercedes.

 

1. Honda (0,29%)
2. Toyota
(0,58%)
3. Mercedes (0,84%)

4. Volvo (0,90%)
5. Jaguar (0,98%)
6. Lexus (0,99%)
7. Fiat (1,17%)
8. Ford (1,25%)
9. Nissan (1,32%)
10. Land Rover (1,38%)

 


Najbardziej awaryjne silniki

 

Tu niepochlebnym liderem jest MG Rover, brytyjski bankrut, którego prawa do marki kupili Chińczycy.

Aż co trzynasta jednostka napędowa tej marki doznała awarii. Co ciekawe kolejną marką w zestawieniu jest Audi, trzecią zaś Mini.

 

1. MG Rover (7,88%)
2. Audi (3,71%)
3. Mini (2,51%)

4. Saab (2,49%)
5. Vauxhall/Opel (2,46%)
6. Peugeot/Citroen (2,26%)
7. BMW (2,20%)
8. Renault (2,13%)
9. Volkswagen (1,91%)
10. Mitsubishi (1,70%)

 

Ciekawostką jest najdroższa naprawa sfinansowana z polisy Warranty Direct. Był to Range Rover Vogue, naprawa jego silnika V8 kosztowała 13 tys. funtów (ok. 64,5 tys. zł).

 

 

Źródło: moto.pl