Civic Type R

Osiągi modelu Civic Type R

Niezrównana moc

Piękne brzmienie silnika

Świetne przyspieszenie

2.0-litrowy

Silnik VTEC TURBO

Krótkie przełożenia

6-biegowa

Manualna skrzynia biegów z układem kontroli prędkości obrotowych silnika

 

Przewiń

Logo Hondy Civic Type R.

Oznaczenie godne legend

Tylko Type R ma do niego prawo.

Poczuj moc

Type R natychmiast reaguje na manewry kierowcy.

Pod maską Type R kryje się prężny, dwulitrowy silnik VTEC TURBO. Jednostka ta generuje moc maksymalną 320 KM (400 Nm momentu obrotowego), zapewniając przypływ adrenaliny porównywalny tylko do przyjemności, w jaką wprawia słuchanie jej potrójnego wydechu. 

Pełna kontrola

Dziką moc Type R można uwolnić lub ujarzmić. Kierowcy pozostawiamy ten wybór. Bez względu na wybrany tryb jazdy, Civic Type R nieprzerwanie analizuje dane o prędkości, przechyle i występujących przeciążeniach, adaptując amortyzatory, stopień wspomagania kierownicy, działanie skrzyni biegów i pracę przepustnicy do panujących warunków.

Honda Civic Type R z przodu na torze wyścigowym.

Pazury bestii

Szybsza zmiana przełożeń w górę i w dół

Nowa, sześciostopniowa manualna skrzynia biegów zastosowana w Hondzie Civic Type R umożliwia przyspieszanie szybsze niż kiedykolwiek wcześniej. Gdy do niej wsiądziesz, nie zechcesz wysiąść.

Szybka zmiana biegów

Dzięki wykorzystaniu układu kontroli prędkości obrotowych silnika każdy kierowca doceni przyjemność płynącą z jazdy Type R. Działa on progresywnie we wszystkich trybach jazdy, umożliwiając płynną zmianę biegów bez szarpania, na równi z techniką kierowców rajdowych.

Niedoścignione wrażenia

Najwspanialszym rezultatem połączenia doskonale zestopniowanej skrzyni biegów z turbodoładowaną jednostką napędową jest przyspieszenie do setki w 5,7 sek. Ciesz się każdym jego momentem!

Honda Civic Type R z tyłu w tunelu.

Zwolennicy tradycyjnej zmiany biegów mogą wyłączyć układ kontroli prędkości obrotowych silnika.

Zbliżenie na aluminiowy drążek zmiany biegów Hondy Civic Type R.

Układ kontroli prędkości obrotowych silnika pozwala na błyskawiczną zmianę przełożeń we wszystkich trzech trybach jazdy.

Przyczepność na torze i poza nim

Type R ma sztywniejsze podwozie i zupełnie nowy układ zawieszenia.

Honda Civic Type R z przodu na torze wyścigowym.

Decydujący test drogowy Hondy Type R odbył się na słynnym torze Nürburgring.

Lepsze osiągi Hondy Civic Type R udało się uzyskać dzięki zwiększeniu sztywności jej konstrukcji o 38%. Dzięki temu kierowca zyskuje pewne panowanie nad pojazdem przemierzającym każdą drogę.

Jazda wyczynowa

Przedni układ zawieszenia oparty na kolumnach MacPhersona Hondy Civic Type R został udoskonalony z zastosowaniem nowej geometrii ograniczającej wpływ momentu obrotowego na prowadzenie i zwiększającej przyczepność podczas sportowej jazdy. Ten samochód uwielbia jeździć i zawsze kryje w sobie zapas mocy.

Świetne prowadzenie

Tylne zawieszenie typu multi-link zostało ulepszone dwoma niezależnymi wahaczami o dużej sztywności. W wyniku tych zmian udało się uzyskać nieprawdopodobnie pewne trzymanie drogi.

Honda Civic Type R z lotu ptaka na torze wyścigowym.
Honda Civic Type R z przodu na torze wyścigowym.

Blisko krawędzi i szybciej na wyjściu – Type R doskonale trzyma się drogi na szybkich, trudnych zakrętach.

Dodatkowe zmysły

Honda Civic Type R została wyposażona w zaawansowane systemy bezpieczeństwa dbające o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów.

Honda Civic Type R z tyłu w studiu po ciemku z włączonymi światłami przednimi i tylnymi.

CMBS - System ograniczający skutki kolizji

W przypadku ryzyka kolizji z pojazdem lub przechodniem system ten powiadamia kierowcę o niebezpieczeństwie oraz redukuje prędkość, aby zminimalizować siłę uderzenia.

LKAS - System utrzymywania na pasie ruchu

Pomaga utrzymać pojazd na środku pasa ruchu i zmniejsza potrzebę wykonywania ruchów kierownicą oraz wysiłek kierowcy; zapewnia mniej stresującą jazdę, zwłaszcza na autostradzie.

TSR - System rozpoznawania znaków drogowych

System rozpoznawania znaków drogowych (TSR) identyfikuje znaki drogowe i pokazuje informacje o nich na wyświetlaczu. Tylko dwa znaki mogą być wyświetlane jednocześnie.

ISL — Inteligentny ogranicznik prędkości

Inteligentnie łączy istniejącą, regulowaną funkcję ogranicznika prędkości z systemem rozpoznawania znaków drogowych. Automatycznie ustawia ograniczenie prędkości wykryte przez system rozpoznawania znaków drogowych.