Team HRC odmawia poddania się w piekielnym etapie w Fiambala

dodano: 14.01.2016

Honda w PolsceDrugi etap maratoński Rajdu Dakar 2016 pokazał jak ciężkie są ekstremalne warunki, w których rozgrywany jest ten wyścig. Organizatorzy wyścigu postanowili skrócić odcinek specjalny.

 

9 etap Rajdu Dakar, który odbył się dzisiaj w Fiambala, był niezwykle fatalny dla startujących w nim kierowców. Spodziewano się, że nie będzie łatwo i właśnie tak się stało. Rosnące temperatury zmusiły organizatorów wyścigu do odwołania końcówki etapu, który zakończył się w punkcie CP2. Ekstremalne warunki pogodowe dosłownie rozgromiły Rajd Dakar, podczas którego toczono ostrą walkę na wydmach w Fiambala- temperatura sięgała tam nawet ponad 45 stopni Celsjusza.

 

Upalne warunki zostały uznane za nienadające się do przeprowadzania wyścigu i linię mety przeniesiono do Check Point 2.  Kierowcy zostali wysłani bezpośrednio do biwaków, gdzie motocykle nie mogą przechodzić żadnego typu napraw, w tym mechanicznych.

 

Honda w PolscePaulo Goncalves ma za sobą dramatyczny dzień, w trakcie którego napotkał różnego rodzaju problemy techniczne spowodowane ostrymi gałęziami krzewów, które dosłownie wbiły się w chłodnicę, co z kolei doprowadziło do wycieku.  Kilka kilometrów później jego maszyna – teraz już bez chłodzenia- została kompletnie uziemiona. Kolega z teamu, Paolo Ceci, doholował go do biwaku, gdzie próbują naprawić szkody wyrządzone w silniku.

 
 

Honda w PolsceAni Paulo Goncalves , ani Team HRC nie chcą poddać się w Rajdzie Dakar 2016. Koledzy zespołu- Michael Metge , Ricky Brabec oraz Paolo Cieci zrobią wszystko, aby pomóc portugalskiemu kierowcy uratować możliwie najlepszy wynik w tym, co pozostało w wyścigu do przejechania. Dzisiaj niestety nie ma możliwości skorzystania z pomocy mechaników zespołu z uwagi na zakaz  takowej w etapie maratońskim. 

 

Ricky Brabec przejechał wyjątkowo dobrze odcinek specjalny  i uzyskał 5 najlepszy czas dnia w CP2, gdzie wyścig został  przedwcześnie zakończony. Jest to jego najlepszy wynik częściowy podczas pierwszego startu w Rajdzie Dakar. Michal Metge,  wrócił do biwaku wczorajszej nocy  po tym, jak ponownie napotkał problemy z elektryką- jego motocykl został sprawdzony przez mechaników, którzy byli w stanie naprawić usterkę i tym samym umożliwili Francuzowi ponowny start dzisiaj rano. Zarówno Metge jak i Ceci dotarli aż do CP2.

 

Honda w PolsceNowi w Rajdzie Dakar kierowcy, Kevin Benvides oraz Adrien Metge z Teamu Honda South America Rally, kontynuowali jazdę w mocnym i stabilnym stylu. Benavides przekroczył metę w CP2 uzyskując drugi tego dnia czas, a Metge zakończył to starcie w pierwszej dwudziestce. 

 

Aktualizacja: Ricky Brabec w końcu uzyskał drugi najlepszy czas dnia, natomiast Paulo Goncalves był we stanie ukończyć ten dzień i zajął pozycję 13. Kevin Benavides spadł na 10 pozycję.  Klasyfikacja generalna została również zaktualizowana o właściwe czasy. 

 
 

Honda w PolsceWolfgang Fischer

Team HRC Team Manager

“Dzisiaj doświadczyliśmy jednego z najtrudniejszych dni podczas Rajdu Dakar, być może nawet najtrudniejszego w historii całego Dakaru aż do teraz , z temperaturami tak wysokimi , że wpłynęły na przebieg  całego etapu. Paulo na szczęście nadal jest w kursie wyścigu nawet pomimo poważnych problemów, których doświadczył przed tankowaniem. Konar przebił chłodnicę i z tego powodu doszło do wycieku płynu chłodniczego. Dotarł do punktu tankowania z ogromnym przegrzaniem i nie byłby w stanie jechać dalej, gdyby nie decyzja władz wyścigu o skróceniu tego etapu w punkcie CP2, co dla Paulo oznacza, że nadal ma możliwość kontynuowania udziału w wyścigu.  W powrocie na biwak pomógł mu kolega z teamu, Paulo Ceci i będą podejmowali próbę naprawy motocykla, żeby Paulo mógł kontynuować swoją przygodę w Dakarze. Jutro zostanie wdrożony nowy system wejścia, chociaż władze wyścigu jeszcze nie poinformowały nas o kolejności startów w dniu jutrzejszym, ale spodziewamy się różnych aut przed motocyklami, co będzie skomplikowane dla tych kierowców, którzy startują z tylnych pozycji.”