Prace badawcze Zespołu Repsol Honda trwają podczas drugiego dnia testów w Malezji

dodano: 03.02.2016

Marc Marquez oraz Dani Pedrosa będący kierowcami Repsol Honda Teamu, weszli dziś rano na tor Sepang w Malezji, na którym rozpoczął się właśnie drugi dzień przedsezonowych testów. Marc szybko poprawił swój najlepszy czas okrążenia , który zrobił w pierwszym dniu i to aż o półtorej sekundy. Niestety, poważny wypadek Lorisa Baza sprawił , że jazdy przerwano na przeszło godzinę.


Honda w PolsceGdy tor został ponownie otwarty, kierowcom pozwolono na użycie jedynie twardszych z dwóch dostępnych kompletów opon, z uwagi na względy bezpieczeństwa. Micheliny wymagały wyższego minimalnego ciśnienia. Marc i dani, którzy dzisiaj jeździli na motocyklach z nową specyfikacją silnika, obaj pracowali ze swoimi inżynierami nad elektroniką oraz odpowiednią konfiguracją zawieszenia. Marc wykonał 52 okrążenia i zrobił najlepszy czas wynoszący 2'00.843 w trakcie rundy 5, natomiast Dani uzyskał czas 2'01.475 na okrążeniu 4 ze wszystkich 36 , które wykonał.


Pod koniec dnia Dani zaliczył wywrotkę na 5 zakręcie, ale na szczęście nic poważnego się nie stało. Niestety, upadek uniemożliwił mu przetestowanie nowych specyfikacji przedniej opony, którą będzie zmuszony wypróbować w dniu jutrzejszym.


Upalne warunki pogodowe utrzymywały się przez cały dzień. Temperatura powietrza wynosiła 33 stopnie, zaś przy ziemi termometry zanotowały nawet 59 kresek! Trzydniowy test dobiegnie końca już jutro.

Honda w PolsceMarc Marquez


„Drugiego dnia wykonaliśmy krok do przodu. Niestety w ciągu całego dnia nie udało nam się utrzymać ciągłego progresu - próbowaliśmy wielu rzeczy i na szczęście udało nam się poprawić względem dnia wczorajszego. Myślę, że to niezwykle istotne, żeby dokładnie przeanalizować wszystkie zebrane dzisiaj dane, po to aby sprawdzić, co naprawdę działa, a co nie. W dniu jutrzejszym nadal będziemy wypróbowywać pewne rzeczy, bo mamy jeszcze wiele do sprawdzenia. Dzisiaj korzystaliśmy z tego samego silnika „evo" w obu motocyklach. Zrobiliśmy tak, aby mieć ten sam punkt odniesienia podczas testów elektroniki, które dzisiaj przeprowadzaliśmy."

Honda w PolsceDani Pedrosa


„Dzisiejszy dzień był trudny , zwłaszcza po porannej wywrotce Lorisa Baza, po której zabroniono nam używać miękkich opon. Musieliśmy korzystać z twardszych z tyłu, a przy temperaturach tak wysokich jak dzisiaj, przyczepność była znikoma. Chcieliśmy wykorzystać czas na testowanie elektroniki, ale trudno to było opanować i zrobić udoskonalenia motocykla. Próbowaliśmy zastosować inną dystrybucję wagi, ale w efekcie nie byliśmy w stanie wyciągnąć zbyt wielu wniosków. Zobaczymy, czy jutro uda się zmienić te sytuację i wypracować lepszy rezultat. Niestety miałem wywrotkę pod koniec dnia, prawdopodobnie dlatego, że opona nie była rozgrzana, bo nie jechałem akurat zbyt szybko."