Marquez i Honda mistrzami świata MotoGP!

dodano: 12.11.2013

Honda w PolscePo dramatycznym wyścigu w Walencji, Marc Marquez, w swoim pierwszym sezonie w MotoGP, sięga po tytuł mistrza świata królewskiej klasy. Razem ze swoim kolegą, Danim Pedrosą, zawodnicy Repsol Hondy wywalczyli także tytuły mistrzowskie w klasyfikacji zespołowej oraz dwudziesty, a jednocześnie trzeci z rzędu, tytuł - konstruktorów dla Hondy.

 

W ostatnim wyścigu sezonu, w Walencji, 20-letniemu debiutantowi do przypieczętowania mistrzostwa wystarczyło zaledwie czwarte miejsce, ale zawodnik Repsol Hondy w wielkim stylu dojechał do mety na podium, tuż za zespołowym kolegą, Danim Pedrosą.

 

Podczas osiemnastu rund tegorocznego cyklu, Hiszpan wywalczył aż sześć zwycięstw, szesnaście finiszów na podium i dziewięć pole position. Pedrosa wygrywał trzy razy, trzynaście razy stawał na podium i trzy razy startował z pole position, kończąc sezon jako drugi wicemistrz świata. Aż w jedenastu z osiemnastu wyścigów na podium stawali obaj reprezentanci Repsol Hondy.

 

Zdobywając tytuł za pierwszym podejściem, Marquez został nie tylko najlepszym debiutantem w historii MotoGP, ale także najmłodszym mistrzem królewskiej klasy. W wieku 20 lat pobił, ustanowiony jeszcze przed swoimi urodzinami, rekord innego zawodnika Hondy, Freddiego Spencera, który po mistrzostwo królewskiej klasy sięgnął w 1983 roku jako 21-latek.

Honda w PolsceMarquez w drodze po tytuł pobił całą masę rekordów, przebojowo wdzierając się do czołówki MotoGP za sterami swojej fabrycznej Hondy RC213V.

 

Wyścig w Walencji był chyba najdłuższym w moim życiu - powiedział nowy mistrz. - Cały ten sezon był spełnieniem marzeń. Nie spodziewałem się, że zostanę mistrzem świata w swoim debiucie w MotoGP i wciąż nie mogę w to uwierzyć. Chciałbym bardzo podziękować mojemu zespołowi, rodzinie i oczywiście Hondzie. Wsparcie Hondy oraz kibiców na całym świecie było dla mnie niezwykle ważne, dlatego to Wam dedykuję to mistrzostwo!"

 

Honda to najbardziej utytułowana marka w historii wyścigów Grand Prix. Jej reprezentanci sięgnęli po 62 tytuły w klasyfikacji konstruktorów i 667 zwycięstw w wyścigach, w tym 249 w królewskiej klasie.

 

W przyszłym roku do walki o kolejne tytuły w MotoGP staną nie tylko Marquez i Pedrosa, ale również Stefan Bradl i Alvaro Bautista za sterami modelu RC213V oraz Nicky Hayden, Hiroshi Aoyama, Scott Redding i Karel Abraham, dosiadający nowego, „produkcyjnego" modelu RCV1000R.