Gold Wing GL1800

Honda GL1800 Goldwing

Wysokie osiągi

Po co trzymać się ziemi, kiedy można latać?

Przewiń

Logo produktu Honda Gold Wing.

Unikat

Wyjątkowe osiągi i indywidualny charakter — nic nie równa się z motocyklem Honda Gold Wing.

Siła i stabilność

Zaprojektowane i skonstruowane na nowo podwozie zapewnia doskonałe właściwości jezdne.

Honda Naked Gold Wing — zdjęcie z boku.

Panele nadwozia nowego modelu GL1800 Gold Wing kryje bogactwo nowatorskich rozwiązań technologicznych, za sprawą których podróże na motocyklu nabierają nowego wymiaru. (Ilustracje mogą nie przedstawiać europejskich modeli).

Znacznie lżejsza rama wykonana całkowicie z odlewanego aluminium zapewnia doskonałe właściwości jezdne, a tradycyjny przedni widelec stosowany przez lata ustąpił przedniemu zawieszeniu z podwójnym wahaczem. Przekłada się to na płynniejszą o 30% pracę zawieszenai i komfortową jazdę po każdej nawierzchni.

Wygoda w każdych warunkach

Zaprojektowane na nowo tylne zawieszenie typu Pro-Arm po raz pierwszy zastosowano właśnie w nowym Honda Gold Wing. Współpracuje ono z unikatowym układem Pro-Link, który zapewnia wysoki poziom komfortu. Napięcie wstępne sprężyny w tylnym zawieszeniu jest elektrycznie regulowane za pomocą czterech różnych ustawień dostosowanych do masy pasażera i bagażu.

Honda Gold Wing — zbliżenie na ekran TFT.

Siłę dobicia przedniego i tylnego zawieszenia można dopasować do trybu jazdy wybranego na ekranie TFT.

Honda Gold Wing — zbliżenie na zintegrowany podwójny układ hamulcowy.

Zintegrowany podwójny układ hamulcowy równomiernie rozkłada siłę hamowania przedniego i tylnego koła, aby zapewnić niezawodne hamowanie w każdych warunkach.

Moc sześciu cylindrów

Uzależniająca moc motocykla Gold Wing niezmiennie zachwyca.

Nowy 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 1833 cm3 osiąga imponujący moment obrotowy 170 Nm przy prędkości obrotowej 5500 obr./min — to kwintesencja Hondy Gold Wing. Teraz jest lżejszy o 6,2 kg, ma po 4 zawory na cylinder i głowice Unicam oraz zapewnia zarówno doskonałe osiągi na autostradzie — za sprawą nowej, elektronicznie sterowanej przepustnicy — jak i łagodną reakcję silnika na otwarcie przepustnicy podczas jazdy po mieście.

Napęd

Siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów DCT trzeciej generacji została zaprojektowana specjalnie z myślą o długiej jeździe ze stałą prędkością.

Dwusprzęgłowa skrzynia biegów DCT, umożliwiająca wyjątkowo płynne i szybkie zmiany przełożeń bez odczuwalnych wstrząsów, może pracować w jednym z trzech trybów: tryb MT zapewnia pełną kontrolę i pozwala na ręczną zmianę biegu za pomocą przycisków na kierownicy. Tryb automatyczny (D) doskonale sprawdza się podczas jazdy w mieście i po autostradzie oraz pomaga zmniejszyć zużycie paliwa. Tryb automatyczny (S) pozwala silnikowi wejść na wyższe obroty przed włączeniem kolejnego biegu, zapewniając jeszcze przyjemniejszą jazdę. Ponadto powoduje wcześniejszą redukcję przełożeń, by uzyskać lepsze hamowanie silnikiem.

Zaawansowana skrzynia biegów

W trybie D skrzynia biegów DCT współpracuje z kierowcą; może wykrywać rodzaj otoczenia — od górskich dróg do miejskich ulic — i dostosowywać do niego swoja pracę. Dodatkowo model Gold Wing wyposażono w funkcję Auto Stop, która zwiększa oszczędność paliwa. Silnik wyłącza się po 3 sekundach i uruchamia ponownie po odkręceniu manetki. Ponadto dzięki systemowi wspomagania ruszania pod górę nie ma obaw, że motocykl stoczy się ze wzniesienia.

Honda Gold Wing — zdjęcie z przodu na drodze.
Honda Gold Wing — zbliżenie na ekran TFT.

Wszystko, czego potrzeba, aby być w stałym kontakcie ze światem, jest w zasięgu ręki na 7-calowym ekranie TFT. Dzięki funkcjom poleceń głosowych i Bluetooth® można także uzyskać dostęp do informacji i list odtwarzania na smartfonie.

Kolejnym innowacyjnym rozwiązaniem jest zmiana w przełożeniach. Przy niskiej prędkości przełożenia są krótsze, co zapewnia płynną zmianę biegów, lecz gdy prędkość jest wysoka, są one wydłużane, aby ograniczyć obroty silnika.

Rozruch

Opracowaliśmy wyjątkowy rozrusznik zintegrowany z prądnicą (ISG), który jednocześnie pełni funkcję rozrusznika i generatora, co pozwoliło na zmniejszenie masy oraz oszczędność energii. Model Gold Wing może poruszać się w trybie toczenia do tyłu i do przodu, co ułatwia parkowanie.

Honda Gold Wing — zdjęcie z tyłu w pustynnej scenerii.

Dwusprzęgłowa skrzynia biegów DCT jest dostępna tylko w modelu Tour z poduszką powietrzną.