Zestaw wyścigowy RCV: odkryj więcej

Elementy związane z jednostką napędową

Zbliżenie na RC213V-S

ECU — montaż modułu ECU zwiększa moc generowaną przez silnik tak potrzebną podczas ścigania się na torze. Montaż zestawu wyścigowego umożliwia zmianę biegów tradycyjnie albo w sposób odwrócony (naciśnięcie dźwigni biegów w dół zmienia bieg na wyższy), zmianę ustawienia obciążenia roboczego quickshiftera (ma on wbudowany czujnik obciążenia - tensometr), zmianę liczby zębów kół zębatych przekładni napędowej, zmianę średnicy zewnętrznej opony oraz systemu kontroli startu. Jednoczesne naciśnięcie przycisku rozrusznika i przycisku wyboru przy wyłączonym silniku spowoduje włączenie systemu kontroli startu, który ogranicza obroty silnika do wartości zaprogramowanej (w zakresie od 6000 do 12 000 obr./min). Kierowca może następnie przekręcić manetkę gazu do pełnego otwarcia przepustnicy i skupić się na obsłudze sprzęgła na linii startowej wyścigu.

Przedni kanał dolotowy powietrza — w modelu RC213V powietrze dostarczane jest przez wlot w górnej osłonie czołowej pod możliwie największym ciśnieniem, a następnie doprowadzane do silnika w celu zwiększenia przyspieszenia i prędkości maksymalnej, zapewniając wysokie doładowanie dynamiczne. W przypadku modelu RC213V-S po zdemontowaniu reflektora i połączeniu przedniego kanału dolotowego powietrza wraz z wlotem w górnej części owiewki osiągane jest takie samo doładowanie dynamiczne, jak w modelu RC213V.

Tłumik — tłumik modelu RC213V-S ma tą samą konstrukcję, co tłumik modelu RC213V, (brak katalizatora lub zaworu sterującego ciśnieniem w układzie wydechowym). Został całkowicie wykonany z tytanu i jest o 4,8 kg lżejszy od standardowego tłumika modelu RC213V-S.

Zestaw osłony układu napowietrzania spalin — po wymontowaniu przewodów układu napowietrzania spalin na potrzeby wyścigu, w ich miejsce montowany jest zestaw zabezpieczający. Zestaw ten składa się z pokrywy i uszczelki zapobiegających wydostawaniu się spalin oraz rury wyposażonej w korek, którym uszczelnia się złącze przewodu pokrywy filtra powietrza.

Świece zapłonowe — świece zapłonowe zawarte w zestawie wyścigowym charakteryzują się optymalnymi właściwościami zapłonowymi i temperaturowymi odpowiednimi do współpracy ze zmienionym modułem ECU i nowymi mapami wtrysku paliwa oraz zapłonu pozwalającymi osiągnąć silnikowi wyższe prędkości obrotowe i moc.

RC213V-S na torze wyścigowym

Quickshifter i przełożenia

Model RC213V-S — widok z boku

Quickshifter z czujnikiem obciążenia — moduł wykrywania sygnału wejściowego quickshiftera zostaje zmieniony z wersji do jazdy po drogach publicznych na wersję z czujnikiem obciążenia, tak jak w modelu RC213V.

Umożliwia to wykrywanie kierunku wywierania nacisku na wodzik podczas operowania dźwignią zmiany biegów, dzięki czemu możliwe jest zastosowanie zarówno normalnej, jak i odwróconej zmiany biegów. Jako że możliwe jest także wykrywanie wielkości siły, obciążenie dla zmiany biegu można wyregulować w 5 poziomach (z dwoma wyższymi i niższymi poziomami od położenia standardowego).

Bęben zmiany biegów z "odwróconą" zmianą — bęben ten umożliwia zmianę biegów zgodnie z tym dostępnym w modelu RC213V. W porównaniu z motocyklami przeznaczonymi do jazdy po drogach publicznych wiele motocykli wyścigowych wyposażonych jest w funkcję odwróconej zmiany biegów.

Zamiast ciągnąć dźwignię do góry w celu zmiany biegu na wyższy na wyjściu z zakrętu, dźwignię naciska się, co pozwala zredukować czas potrzebny na kolejne zmiany przełożenia. Taki sposób zmiany biegów jest popularny w wyścigach. W modelu RC213V-S zastosowano ten sam system zmiany biegów, co w modelu RC213V.

Zestaw rejestratora danych — prędkość jazdy, obroty silnika, kąt obrotu manetki oraz inne dane są rejestrowane w czasie rzeczywistym i zestawiane ze współrzędnymi GPS, co umożliwia szczegółowe śledzenie postępów kierowcy w danej sesji.

Dane zapisywane są na dołączonym nośniku USB, a ich analizę można przeprowadzić po jego podłączeniu do komputera z zainstalowanym dedykowanym oprogramowaniem .

Informacje wyświetlane są na specjalnym ekranie zaprojektowanym przez firmę Honda, umożliwiającym analizę parametrów jazdy za pomocą prostych funkcji.

Trzpień tylnego łącznika — w modelu RC213V-S ma on taka samą budowę, jak w wersji RC213V. Element ten umożliwia zarówno regulację całkowitej długości pręta łączącego za pomocą śrub regulacyjnych, jak i regulację wysokości motocykla. Możliwe jest wyregulowanie wysokości motocykla o około 30 mm w oparciu o średnicę zewnętrzną opony oraz preferencje kierowcy.

Przednie klocki hamulcowe — klocki hamulcowe modelu RC213V-S charakteryzują się wysokimi wartościami współczynnika tarcia μ i są wykonane z ekskluzywnego materiału ciernego przeznaczonego do wyścigów. Wyprodukowane przez Brembo S.p.A.

Pokrętło zdalnego sterowania skoku dźwigni przedniego hamulca — daje możliwość regulacji skoku dźwigni hamulca, jeśli zajdzie taka potrzeba podczas jazdy na torze. Wyprodukowane przez Brembo S.p.A.

Termostat — w porównaniu z wartością ̊82°C zgodną ze specyfikacją dla jazdy po drogach publicznych, temperatura otwarcia zaworu jest ustawiona na niższa wartość, wynoszącą 62°C.

Zestaw kół zębatych — wychodząc naprzeciw potrzebie dostosowania prędkości silnika podczas ścigania się na torze, zębate koła napędowe 15, 16 i 17t zostały zespolone z napędzanymi kołami zębatymi 40, 41, 42, 43, 44 i 45t. Dzięki temu możliwe jest ustawienie przełożenia końcowego odpowiadającego danemu zakresowi prędkości na każdym torze i zgodnie z preferencjami kierowcy.

Widok z boku ze zbliżeniem na przednie koło modelu RC213V-S oraz Marka Marqueza

Inne usprawnienia

Zbliżenie na RC213V-S podczas wyścigu

Osłona sprzęgła wykonana z CFRP — osłona otwarta wykonana z kompozytów wzmacnianych włóknem węglowym (CFRP), tak jak w modelu RC213V, pozwalająca zredukować masę i zapewniająca odpowiednie chłodzenie sprzęgła podczas wyścigu.

Osłona dolna przedniej owiewki — przednia owiewka zestawu sportowego nie ma otworów na przyciski sygnału dźwiękowego lub blokady kierownicy, ponieważ montuje się ją po zdemontowaniu tych elementów.

Gumowy element oparcia — model RC213V wyposażony jest w gumowy element oparcia, który umożliwia kierowcy przyjęcie odpowiedniej pozycji w zależności od stylu jazdy podczas wyścigu. Zestaw wyścigowy modelu RC213V-S zawiera gumowy element oparcia, który umożliwia kierowcom prowadzenie tego motocykla w sposób podobny do modelu RC213V.

Korek spustowy dolnej owiewki — ze względu na przepisy dotyczące wyścigów w modelu RC213V należy koniecznie zatkać otwór spustowy dolnej owiewki podczas jazdy w słoneczną pogodę. Takie rozwiązanie istnieje również w modelu RC213V-S.

Zestaw wiązki elektrycznej — zestaw składający się z wodoszczelnych złączy, co jest konieczne w przypadku demontażu podzespołów związanych z bezpieczeństwem i elementów elektrycznych na potrzeby jazdy po torze.

Przednie i tylne stojaki serwisowe — stojaki serwisowe wykonane ze stali nierdzewnej, utrzymują motocykl w pozycji pionowej podczas serwisowania lub przechowywania. Zaprojektowane specjalnie dla modelu RCV213V-S.

Pokrowiec na motocykl — specjalny pokrowiec zaprojektowany z myślą o tej maszynie, chroniący przed kurzem oraz innymi zanieczyszczeniami. Wykonany z elastycznego materiału zapewnia dobrą ochronę motocykla. Pokrowiec zawiera również logo RC213V-S umieszczone z boku.

Zbliżenie na przednie koło modelu RC213V-S