CBR1000RR Fireblade – Technologia

Wygląd sportowego motocykla

Dusza motocykla klasy Superbike

Przewiń

Logo Honda Fireblade SP.

Pan Sato-san – lider projektu

„Jego prawdziwym celem – niezależnie od warunków – jest dostarczanie niespotykanej radości z jazdy, czyli doświadczenia, którego nie można porównać z niczym innym”.

Kontrolowanie mocy

Oto sposób, w jaki działa układ wyboru trybu jazdy w modelu CBR1000RR Fireblade.

Zbliżenie na cyfrowy ekran TFT motocykla Honda CBR1000RR Fireblade.

Wybrane tryby jazdy są wyświetlane na cyfrowym ekranie TFT

Regulator mocy działa za pomocą systemu RMSS i zapewnia kierowcy pięć poziomów kontroli. Wybranie pierwszego poziomu daje maksymalną wydajność na wszystkich sześciu biegach. Drugi poziom gwarantuje delikatną pracę przepustnicy podczas przyspieszania i zwalniania. Piąty poziom oznacza największą wydajność, która pozwala na bezpieczną, umiarkowaną reakcję silnika na otwarcie przepustnicy, jednak wszystkie poziomy charakteryzują się taką samą reakcją silnika przy pierwszym otwarciu przepustnicy.

Przykładowe zastosowania różnych trybów jazdy motocykla CBR1000RR: pierwszy tryb wykorzystuje maksymalne osiągi silnika, co sprawia, że idealnie nadaje się on podczas jazdy na torze. Tryb drugi ma zastosowanie na krętych drogach i podczas codziennej jazdy w mieście, a tryb trzeci osiąga piąty poziom bezpieczeństwa, co zapewnia większą pewność szczególnie na mokrych drogach lub przy zmiennych warunkach.

Zbliżenie na przełącznik map zapłonu motocykla Honda CBR1000RR Fireblade.

Doskonałe prowadzenie na wyciągnięcie ręki. Możesz łatwo wybrać tryb odpowiedni do Twojego stylu, używając przełącznika na lewym uchwycie.

Niezwykła wydajność

Szybko reagująca jednostka napędowa zapewniająca niezwykłe brzmienie.

Przekrój boczny silnika motocykla Honda Fireblade.

Dominujący w klasie motocykli drogowych, silnik jest dziełem sztuki, łączącym w sobie rozwiązania inżynierskie i podzespoły elektroniczne zastosowane w modelu RC213V.

Zasadniczy element technologii Fireblade — nowy silnik — jest o 2 kg lżejszy niż w poprzednim modelu CBR1000RR. Silnik został wyposażony w nowe tłoki i pierścienie tłoków, które zwiększają stopień sprężania do 13:1, co podwyższa moc o 8 kW. Silnik wkręca się do 13 000 obr./min i generuje surowe, wyraziste brzmienie dzięki tytanowemu układowi wydechowemu.

Dokonywanie zmian

Inna konstrukcja wału korbowego, wyższy wznios zaworów oraz udoskonalona regulacja krzywki przyczyniają się do zapewnienia zwiększonej mocy. Magnezowa miska olejowa i osłona zapłonu, a także lżejsze podzespoły sprzęgła antyhoppingowego zapewniają znacznie mniejszą masę samego silnika.

Motocykl Honda Fireblade z tytanowym układem wydechowym — widok z boku.

Dostosowany pod kątem zwiększonego prześwitu, nowy, tytanowy układ wydechowy jest lżejszy i odpowiednio umieszczony w celu centralizacji masy.

Motocykl Honda Fireblade — widok z tyłu.

Dodatkowy zmysł

System sterujący momentem obrotowym HSTC (Honda Selectable Torque Control) prosto z modelu RC213V-S.

Wchodzenie w szybki zakręt i wychodzenie na prostą nigdy nie było tak przyjemne. Wielofunkcyjny moduł ECU układu FI działa w ciągły sposób, zapewniając odpowiednią zależność między przyspieszeniem tylnego koła a zwalnianiem przedniego koła i odpowiednio dopasowuje położenie elektronicznego sterowania przepustnicy. To bardzo inteligentny sprzęt. Model Fireblade jest idealnie połączony z kierowcą i drogą dzięki zabezpieczeniu tylnego koła przed ślizganiem i pewnemu przyleganiu przedniego koła do asfaltu.

Motocykl Honda CBR100RR Fireblade z kierowcą na torze — widok z przodu.

Jasne i przejrzyste

Niezwykle jasne światła LED zapewniają wyrazisty i przyciągający uwagę wygląd.

Przepływ powietrza jest sterowany przez kąt powierzchni reflektorów LED. Nie można nie zauważyć ich ostrego blasku. Dodatkowo zmniejszyliśmy o 24 mm szerokość przedniej owiewki, a w przysiadzie podczas wyścigu kierowca ma wpływ na aerodynamikę pojazdu. Tylne, pozycyjne światło LED oraz kierunkowskazy są w pełni wbudowane w tylną część motocykla.

Zbliżenie na diodowe światła motocykla CBR1000RR Fireblade.

Strategicznie rozmieszczone nawiewy zwiększają stabilność podczas jazdy z dużą prędkością.

Zbliżenie na światła LED i kierunkowskazy motocykla Honda CBR1000RR Fireblade.

Zarówno wygląd z przodu, jak i z tyłu wskazują na to, że motocykl CBR1000RR jest niezwykle szybki.

Równowaga i kontrola

Zmieniono właściwości jezdne modelu Fireblade.

Widok przedstawiający motocykl Honda CBR1000RR Fireblade pod kątem — widok z przodu.

Pod wyjątkowymi owiewkami znajduje się aluminiowa rama, która została całkowicie przebudowana.

Całkowicie przebudowana, unikatowa rama o ulepszonej sztywności to odlewana dwubelkowa rama wykonana z rury aluminiowej. Waga ścianek została zredukowana do 300 g, dzięki czemu najnowszy model Fireblade jest lżejszy od poprzedniego o 15 kg. Przebudowaliśmy również ramę pomocniczą. Jest cienka, odlana z aluminium, bardzo solidna i o 600 g lżejsza od ramy poprzedniego modelu Fireblade.

Gwarantowana stabilność

W podwozie wkomponowany jest elektroniczny amortyzator skrętu Honda, który pomaga zachować stabilność przedniego koła przy wchodzeniu w zakręt. Dodatkowo zaprojektowaliśmy wahacz Unit Pro-Link o zmniejszonej grubości w każdej części, aby jeszcze bardziej zredukować masę motocykla. Podwozie zapewnia doskonałe osiągi i znakomitą zwrotność.

Przekrój boczny motocykla Honda CBR1000RR Fireblade.

Rama motocykla Honda CBR1000RR Fireblade ma piękne czarne wykończenie.

Motocykl Honda CBR1000RR Fireblade z kierowcą na torze — widok z tyłu.

Podwozie modelu Fireblade jest tak lekkie, że niemal w mgnieniu oka można zmienić kierunek jazdy motocykla, co pozwala na pewne wchodzenie w zakręty.